Пропонуємо пройти екологічну сертифікацію товарів, виробів і матеріалів.
Перелік категорії товарів що підлягають екологічній сертифікації.
Що це дає виробнику?
Національна акредитація і міжнародне визнання результатів нашої оцінки надає право користувачу сертифікату застосовувати відносно сертифікованої продукції спеціальне маркування, твердження “екологічний продукт”, “еко- продукт” і конкурентну перевагу на українському, європейському та міжнародному ринках.
Чому це важливо?
Глобальний ринковий тренд
Цілі ООН зі сталого розвитку є дороговказом для подальшого розвитку людства і основою для політичного курсу кожної держави та ринкових перетворень, орієнтованих на розвиток глобального зеленого ринку.
Виробники товарів і виробів які відповідають стандартам екологічного маркування стають учасниками зеленого ринку відповідно до правил міжнародної торгівлі.
4 200 млд. євро – щорічний обіг світового зеленого ринку, з якого 21 % - частка ЄС.
За даними Eurobarometer – Public opinion in the European Union у ЄС:
- 26% – європейських виробників пропонують екологічні товари і послуги;
- 77% – споживачів готові платити більше за саме таку продукцію;
- ~ 4% – з 2010 року щорічне зростання зеленого ринку на глобальному рівні, свідчить про високий нереалізований потенціал на ринку ЄС, в тому числі за рахунок публічних закупівель, на які припадає значна частка ВВП ЄС (~ 20%).
Варто зазначити що останні роки відмічається тенденція зростання попиту на екологічні продукти в США, Канаді, Австралії, Нової Зеландії, а також економічно розвинутих країнах Азійське-Тихоокеанського регіону. Перспектива зняття квот на український експорт в ЄС та припинення дії антидемпінгових тарифів вже в цьому році надає додаткові можливості виходу українських виробників на ринок ЄС.
В ринкових умовах завжди є конкуренція.
Зростання попиту на екологічні товари в різних товарних групах вимагає відповідної пропозиції.
Більш конкурентною буде продукція яка має сертифікат про підтвердження відповідності критеріям екологічності, за умов що такий сертифікат буде мати визнання.
Публічні закупівлі
Політика ЄС і більшості держав світу у сфері публічних закупівель орієнтована на застосування підходу зелених публічних закупівель і передбачає застосування вимоги про відповідність предмету закупівлі стандарту екологічного маркування.
Цей підхід відображений в Директиві 24/2014 ЄС про публічні закупівлі і національному законодавстві України та здійснюється на практиці.
Екологічне маркування та публічні закупівлі - Prozorro
З початком повномасштабної агресії Російської Федерації Урядом України було прийнято постанову від 28.02.2022 №169, відповідно до якої всі публічні закупівлі, виведені з-під дії Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».
При цьому замовник не користуючись системою Prozorro має право визначати критерії відбору до предмету закупівлі керуючись чинним законодавством, надаючи перевагу сертифікованим продуктам що відповідають стандартам екологічного маркування.
Такі закупівлі відбуваються , в умовах воєнного стану починаючи з березня 2022.
Після припинення воєнного стану публічні закупівлі будуть здійснюватися згідно законодавства.
Застосування саме зелених закупівель буде збільшуватись починаючи з періоду відбудови, у зв’язку через вимоги донорів, інвесторів та виконання зобов’язань України як кандидата у члени ЄС (чекаємо отримання такого статусу у червні).
Зелена Угода ЄС (Green Deal) визначає курс ЄС до 2050 року і одним з завдань – підтримку формування єдиного зеленого ринку з боку держав-членів через сектор публічних закупівель, інформування та заохочення приватного сектору.
Екологічна сертифікація і маркування розглядається як надійний метод підтвердження того, що продукт є “екологічним” для доступу на такий ринок.
Угода про асоціацію Україна – ЄС
Глава 13 – Торгівля та сталий розвиток стаття 293 передбачає сприяння та заохочення торгівлі та прямих іноземних інвестицій в екологічні продукти, послуги і технології, сприяння застосуванню екологічного маркування товарів тощо.
Коментарі представників Міндовкілля, Мінекономіки, Делегації ЄС в Україні, ЕБА, міжнародних і національних експертів, вітчизняних товаровиробників екологічно сертифікованої продукції, а також відео і додаткові матеріали по темі 👉 Екологічне маркування, зелений ринок та публічні закупівлі
Екологічне маркування і ритейл
Орієнтуючись на глобальні екологічні тренди та інтерес споживачів до більш екологічно кращої продукції постійно зростає кількість торгівельних мереж які збільшують асортимент саме такої сертифікованої продукції, виокремлюють її на полках, проводять навчання консультантів та інформаційні компанії для споживачів.
Наприклад, ТМ Епіцентр в Україні та досвід ТМ в Європі.
Чому сертифікація?
Схема сертифікації міжнародно визнана і відповідає стандарту ISO 14024:2018.
Сертифікація надає відповідь на питання чи є продукт певної категорії більш екологічно кращим на основі комплексної оцінки за чітко встановленими критеріями і показниками.
Суб’єкти господарювання які безпідставно застосовують зазначені твердження що продукт екологічний, еко- і т.і. є порушниками конкурентного права.
У разі проходження сертифікації заявник отримує:
- сертифікат відповідності на продукцію та його включення до публічного реєстру, документ визнається на національному та міжнародному рівні;
- угоду на право застосування екологічного маркування;
- спеціальне маркування (логотип з індивідуальним номером сертифікату) для нанесення на пакування, етикетку, а також застосування в рекламних матеріалах на сайті, соцмережах тощо;
- протокол оцінювання;
- текст публікації за результатами сертифікації для використання в рекламі, на сайті, соцмережах.
Публікація про проходження сертифікації розміщується на сайті нашого органу і у соцмережах.
В партнерстві з Мінекономіки, Міндовкілля, європейськими і міжнародними партнерами ми пропонуємо підтримку виробників екологічно сертифікованої продукції:
- налагодження комунікацій з компетентними органами з питань участі у державній програмі евакуації підприємств і адаптації до їх роботи в умовах воєнного стану;
- підтримку експорту, зокрема до ринків ЄС та Великої сімки;
- підтримку постачання екологічно сертифікованої продукції на потреби армії, держави і громад;
- консультації по збільшенню продажів сертифікованих продуктів на національному ринку;
- консультації з усіх питань що стосується дотримання вимог природоохоронного законодавства і роботи дозвільної системи у сфері довкілля;
- інформування і залучення до ініціатив з усіх економічних та екологічних питань що пов’язані з участю вітчизняного бізнесу в реалізації плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.
Про компетентність нашого органу
Атестат акредитації № 1О156 (UA)
Процедура сертифікації
У разі зацікавленості нашою пропозицією ми готові:
- надати вичерпну інформацію з усіх питань і вартості робіт по сертифікації (на період воєнного стану діє гнучка система знижок);
- провести онлайн-зустріч.
Контактна особа
Центр екологічної сертифікації та маркування ВГО «Жива планета»
Олена Іванова
+38-067-886-3193 (тел., Viber)
+38-063-982-32-53 (тел., Telegram)
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.ecolabel.org.ua