Семінар-тренінг «Інструменти, правила та кращі практики застосування поліпшених екологічних характеристик продукції для збільшення продажів» відбувся в Торгово-промисловій палаті України за участю 27 представників від компаній і підприємств-товаровиробників, переважно малого та середнього бізнесу. Захід був організований «Живою планетою» в партнерстві з Комітетом підприємців ТПП України з питань природокористування та охорони довкілля.

Семінар-тренінг розпочався словами вітання голови Комітету підприємців ТПП України з питань природокористування та охорони довкілля – Святослава Куруленко. «У своєї діяльності Торгово-промислова палата України ставить на меті створення сприятливих умов для підприємницької діяльності та підвищення конкурентоспроможності вітчизняного товаровиробника. Євроінтеграційні процеси та нові ринкові тенденції ставлять нові завдання перед українським виробником щодо постійного вдосконалення виробничої діяльності та ресурсоефективності у поєднанні з поліпшенням показників безпеки та якості готової продукції. Екологічний аспект споживання та виробництва набуває з року рік все більшого значення як на зарубіжних, так і на українському ринках. Питанню як використати поліпшені екологічні характеристики продукції для збільшення продажів присвячений цей семінар-тренінг і я радий вітати його учасників», – зазначив Святослав Сергійович.

Модератор семінару-тренінгу – Світлана Берзіна, заступник голови технічного комітету стандартизації ТК 82 «Охорона навколишнього природного середовища», у своєї першій презентації роз’яснила основну сутність та зміст міжнародних та європейських стандартів, що визначають поліпшені екологічні характеристики продукції. Також Світлана Валеріївна презентувала методи підтвердження екологічних переваг та правила застосування тверджень, що вказують на поліпшені екологічні продукції. На конкретних прикладах вона продемонструвала ефективне застосування підтверджених переваг екологічно сертифікованої продукції для збільшення продажів на національному та зарубіжних ринках: кейси українських товаровиробників, результати маркетингових досліджень, кращі світові практики…

Презентація: Інструменти, правила та кращі практики застосування поліпшених екологічних характеристик продукції для збільшення продажів

Додаткові матеріали для слухачів:

Кабінет Міністрів України; Постанова від 18 травня 2011 № 529
Про затвердження Технічного регламенту з екологічного маркування

Верховна Рада України; Закон від 03.09.2013 № 425-VII
Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини

Публікації

EcoLabel в анфас і в профіль (порівняльний аналіз вимог до продукції органічних та екологічних стандартів)

ЕКО + ЕКСПОРТ, або в ногу з глобальними тенденціями

Приклади правильного застосування екологічного маркування

Огляд новин про екологічне маркування в Україні та світі

Буклет

Програма екологічного маркування в Україні згідно ISO 14024:2002

Своїм успіхом ведення бізнесу з екологічними перевагами поділився – Олексій Веренікін, генеральний директор ТОВ «ДЕ ЛА МАРК». «На початку історії становлення нашої компанії ми поставили за мету розпочати в Україні виробництво екологічно безпечної побутової хімії. Відсутність у мийних засобах, вироблених нашою компанією, фосфатів та небезпечних речовин, дозволяє дбайливо ставиться і до здоров'я споживачів, і до довкілля. Майже усі основні інгредієнти ми закуповуємо в Європі, і відповідно всі вони мають європейські сертифікати якості. Але спочатку на ринку нам було дуже важко, адже ми не мали можливості довести споживачу, що дійсно, наш продукт за складом ліпший за імпортні аналоги. І коли ми дізнались про екологічну сертифікацію в Україні – це для нас, як свіжий ковток повітря. Завдяки екологічній сертифікації, ми змогли довести споживачу, що наш продукт дійсно кращий та застосовувати екологічне маркування на законних підставах. Зараз наш продукт досить успішно реалізується на ринку України, і займає позицію в торгових мережах з виокремленням в категорії «еко-продукт». Екологічна сертифікація та маркування дозволяє на успішно конкурувати за якістю та ціною з зарубіжними аналогами. На даний час наше підприємство розширює свій асортимент засобів для посудомийних машин та відкриває нову категорію – косметичні засоби, які також заплановані до проходження екологічної сертифікації. Попереднє ознайомлення з екологічними стандартами на ці категорії продукції дозволило нам забезпечити досягнення відповідності ним ще на стадії формування рецептур та підбору інгредієнтів».

Пральні порошки виробництва ТОВ «ДЕ ЛА МАРК» (ТМ Royal Powder) виокремленні як «еко-продукт» в торгівельних мережах що належать Fozzy Group

Катерина Барабицька, директор ПП «Екобіз» поділилася досягненнями своєї компанії з просування екологічно сертифікованих косметичних засобів. «Український знак екологічного маркування поки що слабо упізнається споживачем на регіональному рівні, але успішне проходження екологічної сертифікації продукції нашого виробництва дозволило заявити про екологічні переваги в рамках чинного законодавства та додало додаткові переваги під час участі в конкурсних торгах які проводились оздоровчими закладами та для виходу на нові для нас, зарубіжні ринки», - зазначила вона.

Презентація: Екобіз 2015-Еко

Олександр Риняк, меркетолог ТДВ «Сініат», презентував еко- тренди в системах будівництва та вплив екологічних аспектів будматеріалів на сприйняття споживачів.

Презентація: Еко-тренди в сегменті будівельних матеріалів

Після обідньої перерви Світлана Берзіна проінформувала учасників семінару-тренінгу про проекти, спрямовані на пропагування споживання екологічно дружньої продукції, що відповідає міжнародним стандартам безпеки та якості. Під час її презентації інформаційного проекту, що впроваджується за фінансової підтримки ООН в Україні: «Стале споживання – шлях до збереження довкілля та покращення якості життя», були продемонстровані основні інструменти та комунікації для підвищення обізнаності споживачів щодо переваг продукції з поліпшеними екологічними характетристиками.

Презентація: Інформаційна компанія в рамках проекту за підтримки ПРООН «Стале споживання – шлях до збереження навколишнього природного середовища та покращення якості життя»

Додаткові матеріали для слухачів:

Презентація маркетингових можливостей для партнерів Міжнародного форуму для сталого розвитку бізнесу GREEN MIND – 2015 (27-28 жовтня 2015)

Настанова для здійснення зелених закупівель в державному та приватному секторах економіки

Стандарт «Зелений офіс» - настанова щодо екологічної сертифікації та маркування

Впровадження стандарту «Зелений клас» до закладів освіти згідно ДСТУ ISO 14024

Юлія Кевиш, керівник агентства «ТЕДДІ ГРУПП», поділилася своїм досвідом роботи з домогосподарствами в рамках національного інформаційного проекту для батьків.

Олена Гладських, керівник проекту СТАЛО, редактор блоку Сталий розвиток порталу Дело.юа Коммуникейшин хаб Економіка, розповіла про кращі практики сталого розвитку підприємств малого та середнього бізнесу на прикладі досвіду учасників конкурсу СТАЛО.

На завершення семінару-тренінгу, учасників привітав віце-президент ТПП України – Михайло Непран, якій вручив усім учасникам семінару-тренінгу сертифікати з підвишення рівня знань щодо раціонального споживання з турботою про здоров’я та довкілля.

Фото вручення сертифікатів на соціальній сторінці проекту «Стале споживання – шлях до збереження довкілля та покращення якості життя»