З нагоди Всесвітнього Дня екологічного маркування і 20-річчя української програми екологічного маркування ми ділимось надихаючими історіями українських виробників екологічно сертифікованої продукції, які навіть в умовах воєнного часу продовжують працювати і розвиватись, дотримуватись суворих вимог екологічних стандартів.

Знайомтесь з одним із найбільших українських виробників соків та води питної артезіанської – ТОВ «ЕКО-СФЕРА».

Історія створення та розвитку

У далекому 1995 році, засновник ТОВ «ЕКО-СФЕРА», Анатолій Іванович Гончарук, скористався сприятливими обставинами, а саме: великим попитом на соки, та спрямував зусилля команди на розлив і продаж соків латвійської марки «Gutta», що пізніше призвело до появи першої власної марки соків – «Вінні». З цього періоду й почався активний розвиток компанії, що виробляє соки і напої.

За два роки на виробничому майданчику в с. Черепашинці Калинівського району Вінницької області було побудовано завод з розливу соків та напоїв. Перша лінія, яку було запущено на заводі, – це лінія по формуванню Tetra Pak пакетів – TBA-3. А вже у 1999 році запущено перший власний бренд «Вінні». У 2002 році було побудовано завод концентрованих соків та пюре в м. Калинівка, де перероблялась місцева сировина: яблуко, полуниця, вишня, абрикос, слива, морква та інше. З того часу і донині, компанія є виробником повного циклу – від стартової сезонної переробки фруктів овочів та ягід до подачі смачних та корисних соків на стіл покупця. З 2005 року запрацювала компанія «ЕКО-СФЕРА», спеціалізована на той час як виробник бутильованої води, а сьогодні – виробник соків, нектарів, пюре та води під торговими марками «Соки України», «Екосфера», «Вінні», «Ранок», «SpongeBob SquarePants», «PAW Patrol», «Добрий Ранок», «Еко», «Поділія», «VODA.UA», «VODA.LOVE» та ін. ТОВ «ЕКО-СФЕРА» – один із небагатьох виробників соків в Україні, який налагодив повний виробничий цикл від переробки первинної сировини до доставки продукції споживачеві.

Наразі щорічний оборот компанії більший за 400 млн гривень. У компанії працює майже 500 працівників в м. Калинівка Вінницької області та 5-ти обласних центрах України. Керівництво компанії та багато працівників — це люди, які прийшли в компанію в кінці 90-х — на початку 2000-х та присвятили роботі в ній значну частину свого життя, сформувались та виросли разом з компанією і зараз є найбільшою її цінністю.

«Основна місія компанії – забезпечувати доступ до смачних та корисних фруктів та овочів для людей всієї планети Земля 365 днів на рік. Ми закуповуємо ягоди, фрукти і овочі в сезон, зберігаємо їх за допомогою найдосконаліших і доступних технологій і виробляємо на власних потужностях упаковані соки, роблячи їх доступними якомога більшій кількості людей в будь-який час року і доби».

Екологічна сертифікація продукції згідно з ISO 14024

З 2016 року компанія успішно підтверджує екологічні переваги продукції (соків та води), проходячи екологічну сертифікацію та щорічні нагляди за екологічно сертифікованою продукцією за схемою згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14024.

15 найменувань соків виробництва ТОВ «ЕКО-СФЕРА» успішно пройшли повторну екологічну сертифікацію

Вода питна артезіанська «ЕКО» виробництва ТОВ «ЕКО-СФЕРА» успішно пройшла повторну екологічну сертифікацію

Робота у складні воєнні часи

Розпочата росією війна завдала важкого удару українській економіці та бізнесу. ТОВ «ЕКО-СФЕРА» - не виняток. Хоч і географічно “пощастило” більше, в тій чи іншій мірі, однак вплив багатьох негативних факторів підприємство відчуло не аби як. У першу чергу, підприємство втратило багато постачальників сировини, з якими працювали роками і мали чітко налагоджені процеси співпраці. Так як більшість із них знаходились в Південних та Східних областях України (наприклад, томатне пюре постачалося із Херсонщини) і через воєнні дії більшість із них припинили свою роботу. Компанії довелось шукати нових постачальників сировини та матеріалів за кордоном. А це процес не одного дня і навіть місяця. Багато ресурсів було витрачено на налагодження нових якісних співпраць із європейськими постачальниками сировини та матеріалів. Частина сировини, яка була закладена у склад продукції була замінена на іншу сировину інших постачальників. За стандартами якості це допускається. Однак, компанія спромоглася зробити це так, аби для споживача ці процеси були не відчутними ні за якістю, ні за кінцевою вартістю продукції.

Складним викликом для виробництва стала мобілізація працівників, а відповідно – нестача фахівців. З підприємства було мобілізовано 40 працівників. А знайти на ринку праці у теперішніх умовах фахівців, які б відповідали необхідним кваліфікаційним вимогам, неможливо.

Суттєво вплинули на роботу підприємства перебої з електропостачанням, адже все працює на електриці. Частковим вирішенням цієї проблеми стала власна сонячна електростанція, завдяки якій виробництво продовжувало працювати і жодного дня не було простою.

Через порушену логістику втрачено багато ринків збуту.

Однак, компанія вже не раз демонструвала світу і самим собі, що здатна виживати в самому економічно агресивному середовищі, рости і розвиватися. Ще коли сокова галузь в Україні тільки зароджувалася, сформувалося більше 20 компаній-конкурентів. Вижили лише кілька. У тому числі, компанія «ЕКО-СФЕРА». І сьогодні, долаючи усі труднощі, які спіткали виробництво внаслідок війни, компанія знаходить шляхи та виходить з положення: розробляє нові види продукції з тією сировиною, яка є в наявності, тим самим збільшуючи асортимент; вдосконалює продукцію, її дизайн та виробництво в цілому.

Соціальна відповідальність

ТОВ «ЕКО-СФЕРА» є соціально-відповідальним підприємством і з перших днів війни надає свою підтримку тим, хто цього потребує. Зокрема, продукція підприємства безкоштовно надавалася як військовим/мобілізованим, так і місцевим мешканцям. Фури з продукцією, які застали початок війни у різних містах України, були розвантажені й продукція безкоштовно роздана людям. На самому підприємстві працівниками виготовлялись “їжаки” для оборони міста.

Влітку 2022 року керуючий партнер ТОВ «ЕКО-СФЕРА», Олег Гончарук, ініціював заснування Благодійної організації «Благодійний Фонд Олега Гончарука» та спрямовувати всю допомогу військовослужбовцям та постраждалим від війни. Першочерговими завданнями фонду є: забезпечення усіх потреб Захисників та надання матеріальної й психологічної допомоги постраждалим від бойових дій та ВПО.

Для забезпечення усіх потреб Фонду залучається фінансування з реалізації продукції ТОВ «ЕКО-СФЕРА». Зокрема, 1 гривня з кожного проданого літру соку ТМ «Соки України» перераховується на допомогу Захисникам України та постраждалим від війни.

З часу заснування Благодійним Фондом Олега Гончарука було надано матеріальної та грошової допомоги на суму понад 8,5 мільйонів гривень.

Крім того, незалежно від Фонду, підприємство безкоштовно передало готову продукцію (соки та вода) на суму понад 3 мільйони 800 тисяч гривень захисникам, волонтерам, громадським організаціям, та в деокуповані міста та села України.

Підприємство також активно підтримує та допомагає своїм мобілізованим працівникам.

«Не дивлячись на всі труднощі, через які доводиться проходити виробництву під час війни, ми знаходимо можливості та маємо велике бажання бути корисними нашій країні у цей нелегкий період».

Перевірено та сертифіковано