Виникнення ринку екопродукції та його стрімкий розвиток були обумовлені зниженням якості товарів і послуг заради цінової конкуренції.
Прагнення до збереження здоров’я та більш якісних умов сучасного життя мотивує зростання споживчого попиту на натуральне, якісне і більш безпечне.
Кількість обізнаних споживачів збільшується з року в рік. Вони не вірять рекламним витівкам. Уважно вивчають склад продуктів, маркування, характеристики товарів чи приладів. Дивляться передачі, читають публікації що викривають недобросовісних виробників, і вже знають більшість оманливих маркетингових прийомів.
Харчові продукти, будматеріали, побутова хімія, вироби для оздоблення оселі, косметика, туризм – все це стало частиною світового екологічного тренду і вимагає відповідного ставлення до ведення бізнесу.
Дослідження проведені на замовлення Єврокомісії у 2016 році надали оцінку світовому ринку екопродукції у 4200 млрд. євро з часткою ЄС – 21%. З 2010 року цей ринок щорічно зростає на 4% і має найбільший потенціал до зростання.
Обираючи більш безпечне та якісне, споживач хоче бути впевнений у тому, що задекларована виробником «екологічність» відповідає дійсності. Тому він надасть перевагу саме сертифікованим товарам чи послугам згідно вимог міжнародних стандартів. Саме таку позицію за даними опитування у 2017 році розділяють 98% японців, 77% європейців, 61% китайців і 53% українців.
Ключові аргументи екологічно сертифікованої продукції:
- більш безпечна;
- краща для здоров'я;
- пройшла незалежну оцінку згідно вимог міжнародних стандартів;
- відповідає більш жорсткими екологічним критеріям ніж ті, що встановлені державними нормами.
Світовий екотренд створює нові можливості для бізнесу. Екологічні переваги стають рушійною силою в конкурентній боротьбі – сильні конкуренти повинні бути у її авангарді.