Кваліфікований персонал може забезпечити більший обсяг продажів. Саме тому торгові посередники мають бути проінформовані про переваги екологічно сертифікованої продукції, позначеної знаком «Зелений журавлик» у так само як і персонал виробника або власника бренду.
Програма інформування повинна бути орієнтованою на категорію слухачів по каналам збуту:
- продажі корпоративним споживачам (штатний персонал);
- продажі кінцевому споживачеві через роздрібну торгову фірму (дилера);
- продажі корпоративним споживачам (об'єкти) через оптового посередника (виконроби, проектувальники, архітектори, дизайнери);
- торгівельні мережі;
- інтернет-магазини;
- власні салони або show-room.
Відділ продажів
Щонайменше керівництву цього структурного підрозділу необхідно пройти навчання (див. розділ Підвищення компетентності).
Персонал відділу повинен бути, щонайменше, обізнаний з таких питань як:
- про екологічну сертифікацію продукції;
- переваги що підтверджені шляхом сертифікації;
- про значення знаку «Зелений журавлик».
Рекомендуємо розробити:
- Постер, що розміщений на стіні у відділі продажів;
- Пам’ятка яка може бути надрукована для індивідуального користування або
- Інформація яка може бути надана в електронному вигляді (наприклад через QR код).
Базовий інформаційний модуль наведений нижче у додатку 11.1.
Інформаційне повідомлення
На момент отримання екологічного сертифікату – проінформуйте про це і торгівельних посередників.
Акцентуйте увагу на перевагах і нових маркетингових можливостях, використовуючи розділи цього сайту.
Презентація
Зробить базову презентацію яку зможе використовувати ваш персонал для проведення навчання, участі в конференціях тощо. Рекомендації та приклади презентацій наведений у розділі Виступи і презентації
Дилери та оптові посередники
До інформаційного повідомлення надайте інформаційні матеріали такі самі як і для відділу продажів.
Також варто надати для ознайомлення, додатково:
1) Публікацію «по темі» опубліковану на сайті органу сертифікації.
Оберіть ту категорію товарів, що потрібна. В розділі про стандарт на відповідність якому сертифікована продукція з ліва є добірка публікацій.
2) Інформацію з розділу Переваги в системі публічних закупівель
Якщо для цієї категорії торгівельних посередників розроблений план навчання, включить до нього тему «Екологічна сертифікація і маркування». Як варіант, запросить з виступом експерта органу сертифікації, якій розкриє цю тему відносно сертифікованої продукції вашого підприємства і відповість на всі запитання слухачів.
Зробить новину як застосовується екологічно сертифікована продукція для послуг або в будівництві. Як приклад, про використання екологічно сертифікованого газоблоку AEROC для будівництва житлового комплексу «Olympic Park»
Від екологічного продукту до об’єкта і послуги
Інфографікою
Харчові продукти – кетерінг; харчування в дитячих садках школах та лікарнях; ресторани, кафе, кулінарія або дієтичне харчування.
Мийні засоби – послуги по прибиранню або прання.
Будматеріали, лакофарбові матеріали та матеріали для оздоблення – архітектурні рішення, проектування, будівництво або ремонт.
Меблі, текстиль – дизайн інтер’єру.
Косметика – косметичні послуги, салони і SPA.
Інтернет-магазини
Обов’язково зазначте у характеристиках продукції яка надається для розміщення, про те що вона є сертифікованою, а саме: зробить якісне фото на якому чітко можна побачити знак.
Або якщо знак не помітний на тарі чи пакуванні – акцентуйте на ньому увагу, зробіть макет з виноскою знаку.
Торгівельні мережі, власні салони або show-room
Використовуйте рекомендації наведені у розділі Екологічна продукція в торгівельному залі
Власний салон або show-room надає більше можливостей для креативу і фантазії.
Стенди та частку іншого інформаційного простору – можна використати про інформування яке буде цікаво для відвідувача. Зробить інсталяцію з фото рамкою на згадку про відвідання. Обов’язково знайдіть і місце для екологічного маркування. Також така інсталяція буде у центрі уваги на виставках та інших публічних заходах.
Використайте воблери, виноски які інформуватиме про екологічні переваги продукції
Впевнені що приклади «історій успіху» надихнуть Вас.
Для усіх торгівельних посередників – рекомендуємо замовити спеціалізований тренінг, вебінар або інформувати про програму навчання, враховуючи рекомендації наведені у розділі Підвищення компетентності персоналу
Додаток 11.1
Базовий інформаційний модуль
Використайте наведені елементи для створення інструментів інформування
Екологічне маркування
Шаблон 1. Знак екологічного маркування
Знак з номером сертифікату, під ним напис: Екологічно сертифікований продукт за схемою згідно з ISO 14024.
Цей знак екологічного маркування засвідчує що (назва продукції і її ТМ) – екологічна.
Код екологічного стандарту – відповідає категорії товару – назва категорії згідно стандарту (наприклад, мийні засоби).
Індивідуальний номер екологічного сертифікату.
Використайте макет знаку з номером сертифікату якій наданий для її маркування органом сертифікації. Перейдіть за посиланням категорії товару і вкажіть саме якій категорії відносно вашої продукції.
Макет 2. Екологічна продукція
Шаблон 2. Визначення «екологічна продукція»
Використайте:
- фото власного продукту (або продуктів);
- макет знаку з номером сертифікату якій наданий для її маркування органом сертифікації.
Макет 3. Критерії за якими оцінювалась продукція
Визначаються екологічним стандартом окремо на кожну категорію продукції.
Екологічний стандарт встановлює набір якісних і кількісних показників, яким повинна відповідати продукція протягом її життєвого циклу. Він не дублює загальнообов’язкові вимоги, а доповнює їх за більш жорсткими показниками, що обмежують впливи на довкілля і здоров’я людини.
Відповідність екологічному стандарту підтверджується шляхом сертифікації за схемою згідно з ISO 14024. Право на застосування екологічного маркування надається виключно відносно сертифікованої продукції.
Оберіть один з рекомендованих шаблонів або розробіть свій.
Зазначте в ньому вимоги екологічних критеріїв що встановлені для обраної категорії продукції.
Джерела інформації (один з варіантів):
- протокол оцінювання експертної комісії (надається користувачу екологічного маркування разом з сертифікатом);
- екологічні критерії оцінювання життєвого циклу (оберіть категорія товарів);
- у тому ж з розділі, див. публікації.
Шаблон 3.1
Шаблон 3.2 Критерії за якими оцінювалась продукція
Шаблон 3.3
4. Більш повна інформація може бути надана через посилання на QR код публікації на сайті користувача екологічного сертифікату і маркування або у засобах масової інформації.
Наприклад, про лакофарбові матеріали